Kylmä on uusi kuuma: korvaisitko etelänloman koiravaljakkosafarilla?

Harriniva Hotels & Safaris lähtee valloittamaan kotimaan markkinaa. Aiemmin lähes ainoastaan ulkomaalaisille myyty tarjoama on nyt paketoitu suomalaisille sopivaksi. Muoniolaisen perheyrityksen tällä viikolla alkavan kampanjan tavoite on saada suomalaiset korvaamaan talven etelänmatkansa Lapin eksotiikalla. Kampanja on yrityksen ensimmäinen kotimaan markkinoille. Lisäksi yritys on mullistanut markkinointinsa luomalla kuluttajille suoran verkkokaupan ja lisäämällä hallitukseen markkinointiosaamista.

Harriniva Hotels & Safaris on tuntenut vallitsevan koronatilanteen nahoissaan, kuten moni muukin matkailualan yritys Suomessa. Muoniolainen perheyritys ei jäänyt tuleen makaamaan, vaan lähtee nyt voimakkaasti kotimaan markkinaan.

-Erityisen hankalaksi meille tilanteen tekee sen, että asiakkaistamme yli 90% tulee ulkomailta eikä helpotusta matkustusrajoituksiin ole näköpiirissä, toteaa toimitusjohtaja Niina Pietikäinen. Siksi lisäsimme hallitukseemme markkinoinnin osaamista, ja olemme suunnanneet kaikki markkinointipanostuksemme kotimaahan.

Ennen englantilaisille jouluelämyksiä ja saksalaisille huskyvaljakkosafareita tarjonnut Harriniva Hotels & Safaris haluaa nyt suomalaisten tietoisuuteen ja tarjoaa ainutlaatuisia elämyksiä Lapin tunturimaisemissa Pallas-Yllästunturin kansallispuiston kainalossa.

Yhtiö kampanjoi ensimmäistä kertaa suomalaisille

”Kylmä on uusi kuuma” -kampanja sai alkunsa, kun yhtiön oli mietittävä uusi kohderyhmä ulkomaalaisten jäädessä kotiinsa koronarajoitusten vuoksi.

-Ulkomaisten peruutuksien lisääntyessä meinasi epätoivo vallata mielen, mutta sitten pohdimme omalla porukalla ketkä palveluamme tarvitsevat. Tänä talvena suomalaiset eivät todennäköisesti pääse perinteisille aurinkolomille Thaimaahan tai Kanariansaarille, joten siitä se sitten lähti, tänä talvena kylmä on uusi kuuma, kertoo myynti- ja markkinointipäällikkö Hanna-Mari ”Pyry” Talvensaari.

-Pyörittelimme erilaisten kuvien vastapareja: ruuhkaiset aurinkorannat vastaan alaston tyyppi lumihangessa ja norsusafari sademetsässä vastaan huskyvaljakkosafari lumisilla tuntureilla. Meillä vahvistui tunne, että nyt tänä korona-aikana meidän palvelut ja elämykset ovat juuri täydellisiä ja turvallisia ihmisille, jotka janoavat matkustaa ja kokea uusia elämyksiä, toteaa Talvensaari.

Matkoja kuhunkin tarpeeseen

Kampanja tulee kuulumaan radiokanavilla ja näkymään niin verkossa, printissä kuin ulkomainonnassa. Tarjolla on mm. ”Kylmä on uusi kuuma” kolmen yön paketti arktisessa saunamaailmassa, ”Lunta kulkusiin” neljän yön paketti parhailla lumiaktiviteeteilla sekä ”Mie romahdan” viikon paketti erityisesti hyvään oloon ja mieleen, lisää Talvensaari. Konsepti on perheyrityksen oman markkinointitiimin käsialaa ja kampanja on rakennettu yhteistyössä Sanoma Markkinointi Roudan kanssa.

-Olemme myös virittäneet omat nettisivut ja verkkokaupan tikkiin, jotta oman Lapin unelmaloman löytäminen ja varaaminen olisi helppoa, lisää Talvensaari.

Yhtiö panostaa kotimaanmatkailuun pysyvästi

Panostus kotimaahan ei ole vain tämän talven ponnistus, vaan yhtiö uskoo ympäristötietoisen suomalaisen jatkossakin suuntaavan lämmön sijaan pohjoiseen. Tarjolla on oltava aution mökin sijaan lomailun mahdollistavat vastaavat palvelut kuin etelänlomallakin: hyvä ruoka, eksotiikka ja elämykset. Tavoitteidensa tueksi yhtiö vahvistaa markkinointia kokonaisvaltaisesti.

Yhtiö kehittää suoraa kuluttajakanavaa matkatoimistokanavan rinnalla, ja panostaa nyt myös suomenkielisiin ohjelmapalveluihin. Hallitukseensa se on nimittänyt markkinointiosaaja Juho Jokisen, joka tunnetaan erityisesti sosiaalisen median markkinointiosaajana, ja markkinointitoimisto Dinglen perustajana.

-Meidän unelmana on luoda suhde mahdollisimman monen suomalaisen kanssa ja sitä kautta lähteä rakentamaan tunnettuutta pitkällä tähtäimellä. Uskomme, että saamme kotimaiset lomailijat vilkkuvista kaupungin valoista revontulien alle ja hengittämään mitatusti maailman puhtainta ilmaa, Talvensaari sanoo.

Pariskunta nautti revontulisaunan oleskelutilassa viiniä
Pariskunta nautti revontulisaunan oleskelutilassa viiniä

TALVEN PARHAAT RANTALOMAT